Fasolka szparagowa z makaronem ryżowym, tofu i cukinią

0
130
views

Fasolka szparagowa z makaronem ryżowym, tofu i cukinią, do tego nerkowce i szczypiorek.  Orientalne wegańskie danie na obiad w 15 minut.

Fasolka szparagowa z makaronem ryżowym

Fasolka szparagowa to typowo letnie warzywo,  najchętniej jedzona z bułką tartą i masełkiem. W zeszłe lato zrobiłam świetny przepis na żółtą fasolkę szparagową z kalafiorem, kaszą bulgur i świeżymi ziołami, polecam spróbować.

Fasolkę szparagową można jeść cały rok, nie ma żadnych przeszkód, by korzystać z jej mrożonej wersji.  Mrożonki nie tracą wartości odżywczych, dają natomiast możliwość korzystania ze skarbów lata. Często wybieram mrożone warzywa,  porcjuję je i dzięki temu używam ich tylko tyle, ile potrzebuje.  Nawet jeśli zostaną mi świeże warzywa np. kalafior, brokuł, cukinia –  a nie użyję ich w całości – wkładam do zamrażarki.

Fasolka szparagowa z makaronem ryżowym to danie nieskomplikowane,  do przygotowania w maksymalnie 15 minut. Lubię takie zestawienia, bo nie wymagają wcześniejszego przygotowywania składników. Wystarczy garnek i patelnia, bez piekarnika, bez tony brudnych naczyń.

Fasolka szparagowa z makaronem ryżowym i tofu

Fasolka szparagowa z makaronem ryżowym to także danie dobrze zbilansowane. Jedna porcja ma 422 kcal, blisko 19 g białka.  Możecie podbić ilość białka, dokładając więcej tofu. W przepisie na jedną porcję dania użyłam 1/3 kostki tofu. Jeśli zależy Wam na większej ilości białka, możecie dać nieco mniej fasolki a dorzucić tofu.

Danie pochodzi z Diety wegańskiej z Lidla z założonej przeze mnie strony dietywege.pl, zostało skomponowane z pomocą dietetyka. Zatem jeśli szukacie dobrze zbilansowanych jadłospisów, zajrzyjcie tam.

Fasolka w orientalnej odsłonie

Zielona fasolka szparagowa świetnie czuje się w towarzystwie makaronu ryżowego, który gotuje się w ekspresowe 3 minuty. Smaku dodają mu podsmażone nerkowce, czosnek, cebulka, imbir i dodany na końcu sos sojowy.  Z całości wychodzi piękna micha pyszności.

Przepis na fasolkę szparagową z makaronem ryżowym:

Składniki na 2 porcje:

  • Fasolka szparagowa zielona mrożona, 2 x szklanka (260.0 g)
  • Makaron ryżowy, 2 x garść (80.0 g)
  • Oliwa z oliwek, 1 x łyżka (10.0 g)
  • Czosnek, 2 x ząbek (10.0 g)
  • Imbir mielony, 0.4 x Łyżeczka (2.0 g) lub świeży korzeń imbiru – 2 cm
  • Sos sojowy ciemny, 1 x Łyżka (10.0 g)
  • Tofu twarde, 0.6 x opakowanie (120.0 g)
  • Cukinia, 0.5 x Sztuka (360.0 g)
  • Orzechy nerkowca, 0.5 x garść (18.0 g)
  • Ksylitol, 1 x łyżka (14.0 g)
  • Szczypiorek, 2 x łyżka (10.0 g)
  • Cebula, 0.5 x sztuka (48.0 g)
  • Sól, pieprz,  papryka czerwona słodka
  • Opcjonalnie chilli

Przygotowanie:

  1. W większym garnku zagotuj osoloną wodę, fasolkę wrzuć na wrzątek, gotuj przez 5 minut, następnie dodaj makaron i gotuj jeszcze przez ok. 3 minuty.
  2. Odcedź fasolkę i makaron i przelej zimną wodą na sitku.
  3. Na patelni upraż posiekane orzechy, dodaj oliwę, imbir, pokrojoną cebulkę oraz starty czosnek, smaż przez ok. 2 minuty, co chwilę mieszając.  Następnie dodaj pokrojoną w kostkę cukinię – smaż około 4 minut, aż cukinia zmięknie.
  4. Tofu pokrój w kostkę i obsyp czerwoną słodką papryką.
  5. Składniki przesuń na bok patelni a w wolne miejsce włóż tofu. Smaż przez ok. 3 minuty.
  6. Wymieszaj składniki na patelni, dodaj makaron z fasolką i smaż jeszcze przez ok. 3 minuty co chwilę mieszając.
  7. Dopraw do smaku pieprzem, ewentualnie chilii. Wlej sos sojowy, dodaj ksylitol i wymieszaj.
  8.  Podawaj posypane szczypiorkiem.

Makro 1 porcji:
Kcal: 422 W: 63.0 B: 18.5 T: 13.5 Bł: 7.7

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here