Śniadaniowa pasta z tofu i awokado

1
265
views

Pasta z tofu i awokado to ekspresowe wegańskie śniadanie. Nakładamy na nie kiełki rzodkiewki i pomidorki koktajlowe. Zobacz przepis na zdrowy początek dnia.

Pasta z tofu i awokado na śniadanie

Pasty na śniadanie to dobry pomysł, jeśli chcemy zjeść zdrowo i nie poświęcać zbyt wiele czasu na przygotowanie posiłku. Często robię pastę czerwonej fasoli lub pastę z żółtego grochu. Możecie ich również spróbować. Jestem raczej zwolenniczką śniadań wytrawnych, słodkie wersje goszczą u mnie od święta, Wtedy zazwyczaj jem owsiankę lub pancakesy białkowe.

Dzisiejsza pasta z tofu i awokado to ekspresowe śniadanie. Wystarczy pół kostki tofu i pół awokado żeby grzanki z żytniego chleba zamieniły się w smakowite kanapki na śniadanie. Użyłam tofu wędzonego, zgniotłam je z dojrzałym awokado, dodałam sól i ziołowy pieprz.

Przygotowanie takiego śniadania zajmuje 10-minut, nie musisz robić większej ilości pasty niż potrzebujesz. Podana w przepisie gramatura jest odpowiednia dla jednej osoby.  Pasty wystarczy na dwie lub trzy grzanki. Pastę z tofu i awokado możesz przyprawić inaczej – u mnie była tylko sól i pieprz ziołowy. Możesz jednak do niej dodać czosnek albo czosnek niedźwiedzi lub zioła prowansalskie.

Jak zrobić grzanki do pasty?

Grzanki możesz prosto przyrządzić bez tostera. Wystarczy chleb opiec lekko na suchej patelni. Najpierw z jednej strony, później z drugiej.  Grzanki zrób dopiero, gdy pasta będzie gotowa.

Jakie dodatki do grzanek i pasty z tofu i awokado?

Polecam kiełki rzodkiewki, rukolę i pomidorki koktajlowe. Można dodać też szpinak, świeże ogórki lub chrupiącą paprykę. Nie dodawaj jednak oliwek, są źródłem dodatkowe tłuszczu, a w tej propozycji to awokado jest zdrowym źródłem tłuszczu.

Przepis na grzanki z pastą (porcja dla 1 osoby)

Składniki:

  • 0,5 kostki tofu wędzonego (90 g)
  • Pół dojrzałego awokado
  • Sól, pieprz ziołowy
  • Ulubione dodatki kiełki, sałata, rukola, pomidory itd.
  • 3 kromki chleba żytniego

Przygotowanie:

  1. Tofu i awokado wymieszaj z solą i pieprzem. Rozgnieć wszystko widelcem.
  2.  Kromki chleba przypiecz na suchej patelni lub wrzuć do tostera.
  3. Nakładaj pastę na grzanki, nałóż dodatki.

 

 

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here