Pudding na śniadanie (wegański jogurt)

362

 Jeśli odpowiednio zaczniecie dzień – od wskazanych rano składników odżywczych czyli od białka i tłuszczu, zahamujecie skok kortyzolu i nagły wzrost cukru. Zapobiegniecie senności w ciągu dnia – będziecie mieć więcej energii.

Postawcie na zdrowe i szybkie śniadanie. Po prostu wyjmijcie je z lodówki 🙂 Wystarczy, że wieczorem poświęcicie 10 minut a rano nie stracicie czasu na przygotowanie posiłku. 

O śniadaniach białkowo-tłuszczowych pisałam tutaj – dowiecie się więcej.

Pudding na mleczku kokosowym to dobra dawka zdrowych tłuszczów i białka (białko konopne i nasiona chia). Jest bardzo smaczny – konsystencją przypomina jogurt. Nasiona chia ładnie pęcznieją, a białko konopne jest prawie niewyczuwalne w smaku dzięki dodaniu masła orzechowego.

Z myślą o cukrzykach, do tego przepisu dodałam wartości wymienników węglowodanowych i wymienników białkowo-tłuszczowych. Pomogli mi w tym eksperci z Diabdis, którzy zajmują się profesjonalną opieką i edukacją diabetologiczną. O Diabdis dowiecie się więcej zaglądając np. tutaj https://diabdis.com/dieta-cukrzycowa/

jogurt%2Bweganski

Wegański jogurt

Składniki (na 3 porcje)
  • Puszka mleczka kokosowego (400 ml) 1,2 WW, 8,4 WBT
  • 3 łyżki białka konopnego (36g) 1 WW, 1 WBT
  • 2 łyżki nasiona chia (24g) 0 WW, 1, WBT
  • 2 łyżki masła orzechowego 0,12 WW, 2,64 WBT

Do smaku:

  • Rozpuszczona gorzka czekolada 3 rzędy (54g) 1,46 WW, 1,73 WBT
  • Wiórki kokosowe 1 łyżka (6g) 0,01 WW, 0,38 WBT

1. Mleczko kokosowego podgrzewamy (nie doprowadzamy do wrzenia).
2. Mleczko przekładamy do wysokiego naczynia. Dokładamy białko konopne i masło orzechowe. Blenderujemy chwilę.
3. Następnie dodajemy nasiona chia. Mieszamy łyżką.
4. Powstałą masę przelewamy do pucharków, szklanek etc. Wstawiamy do lodówki na noc. Rano polewamy rozpuszczoną gorzką czekoladą, posypujemy wiórkami kokosowymi.

 

Join the Conversation

  1. co zamiast białka konopnego? mielone siemię?

  2. Można je pominąć, jednak jest super źródłem białka. Można użyć spiruliny lub innego białka roślinnego.

  3. A może po prostu nasiona konopii?

  4. Super pomysł 🙂 Nasiona są również solidną porcją białka – polecam te niełuskane do tego przepisu.

  5. Świetny pomysł na śniadanie, które przecież jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Uwielbiam puddingi z chia i róznymi dodatkami. Pysznie i zdrowo. Tak najlepiej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
VegeSzamanka © Copyright 2022. All rights reserved.
Close