Co jeść na śniadanie?

6
692
views
Co jeść na śniadanie? Naleśniki, płatki? Zapomnijcie o tym! Postawcie na zdrowie i śniadanie bogate w białko i tłuszcz.

 

Białkowo-tłuszczowe śniadanie sprawi, że:

  • w ciągu dnia nie będziesz miał ochoty na słodycze
  • jest sycące
  • nie powoduje spadków energii w ciągu dnia i senności
  • tkanka tłuszczowa będzie się szybciej spalać
  • zapobiega spadkom i wzrostom cukru we krwi w ciągu dnia

Naukowo: białko i tłuszcz nie pobudzą organizmu do wyrzutu insuliny, glukagon (odpowiedzialny za spalanie tkanki tłuszczowej) będzie mógł działać, kortyzol czyli hormon stresu będzie rozbijał tłuszcz zapasowy

Prosto: Jeśli rano zaczynasz od węglowodanów, tym samym powodujesz duży wzrost cukru we krwi. Wzrost kończy się sporym spadkiem – wahania cukru we krwi nie są dobre! To właśnie one powodują, że masz ochotę na słodycze, jesteś ospały itd.

Dla kogo?

  • W szczególności dla osób, które mają mało energii w ciągu dnia, mają problemy ze snem
  • Dla osób z hiperglikemią i hipoglikemią oraz insulinoodpornością
  • Dla uprawiających sport 🙂
Tofu z chili i szczypiorkiem

To, co jeść?

1) Tofucznica na oleju kokosowym + świeże warzywa
2) Koktajl z mleczkiem kokosowym i np. białkiem konopnym
3) Zapiekane awokado nadziewane tofu lub pastą ze słonecznika i szpinaku
4) Cebulka duszona na oleju kokosowym ze szpinakiem i soczewicą lub cieciorką
5) Sałatka z tofu 
6) Pudding chia na mleczku kokosowym z białkiem konopnym i jagodami lub innymi owocami leśnymi 
7) Tofu pieczone z chili i szczypiorkiem 

Dzień możesz zacząć również od kuloodpornej kawy a śniadanie przesunąć o 2 godziny. 
Co to jest kuloodporna kawa? 

  • Kawa + olej kokosowy = blenderujemy
  • Bez cukru!

Postaw na szybkie koktajle

Rano pewnie macie mało czasu na przygotowanie śniadania.
Dobrym sposobem są szybkie koktajle. 5 min i zdrowy posiłek gotowy i zjedzony 🙂
Polecam Wam zaopatrzyć się w sproszkowane białko konopne lub inne białko roślinne (na rynku są już różne rodzaje np. białko ze słonecznika). Ja jestem fanką konopi ze względu na ich medyczne działanie, dlatego w swojej diecie staram się używać ich jak najwięcej.

Przepis na super pudding znajdziecie tutaj

Pamiętajcie jednak, że jeśli ćwiczycie i chcecie osiągnąć cele, to najlepiej w kwestiach komponowania posiłków i diety konsultować się z profesjonalistą.

6 KOMENTARZE

  1. Dziękuje bardzo za takie "śniadania". Cały dzień byłabym głodna i jeszcze bardziej bez sił niż po zwykłym śniadaniu. Równie dobrze zadowolić się samą wodą na jedno wyjdzie.

  2. Ja gotuję owsiankę na wodzie z filtra redox fitaqua – do tej owsianki dodaje bakalie i mam śniadanie. Woda z filtra jest wodą podnoszącą odporność więc tym bardziej to śniadanie jest zdrowe.

  3. Torfu świeże warzywa chia awokado często z nami zaczynaja dzień! Fajny wpis! My wyrzuciliśmy cebule i szczypiorek bo jednak ich zapach jest intensywny nawet po umyciu zębów! Przy pracy z ludźmi to jednak podstawa, co też polecamy inny:)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here