Burgery z soczewicy i cukinii

0
865
views

Delikatne, ale wyraziste w smaku – genialnie czuć w nich soczewicę, cukinia lekko dopełnia ich smak. Same kotlety bez glutenu, jedynie z dodatkiem skrobi ziemniaczanej i kaszki kukurydzianej. Szybko się smażą, nie rozpadają się mimo mało zwięzłej masy.

Aparat odmawia ostatnio współpracy, matryca w laptopie zbita, za oknem szaro i zimno – no cóż, trzeba czasem stawić czoła przeciwnościom losu. Jednak wszystkie małe przeszkody nie wpływają na mój kulinarny zapał i tak w tym tygodniu powstało curry z bakłażana i curry z pieczonej marchewki i pietruszki. Niestety potrawy nie doczekały się zdjęć, za to z wczorajszego obiadu zostały pyszne kotleciki z soczewicy, które dziś zjadłyśmy na śniadanie w formie burgerów.

Burgery z soczewicy i cukinii

Składniki:

  • 1,5 szklanki czerwonej soczewicy
  • 1 średnia cukinia
  • 1 cebula
  • 1 kostka bulionu warzywnego lub 2 szklanki wywaru z warzyw
  • 4 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 4 łyżki kaszki kukurydzianej (nieugotowanej – można zastąpić płatkami owsianymi)
  • Sól
  • Pieprz
  • Olej do smażenia
Przygotowanie:
1. Cukinie ścieramy na tartce, posypujemy lekko solą i odstawiamy na 10-15 minut.
2. Soczewice płuczemy w zimnej wodzie, zalewamy około 2 szklankami wody, dodajemy kostkę bulionu warzywnego i gotujemy do miękkości.
3. Gdy soczewica się ugotuje, odcedzamy ją (ja gotuję do miękkości, na papkę, więc tylko ją lekko odsączam z nadmiaru wody).
4. Cukinię wyciskamy.
5. Cebulkę drobno kroimy i podsmażamy na niewielkiej ilości oleju.
6. Soczewicę, cukinię i cebulkę mieszamy razem. Solimy i pieprzymy. Dodajemy skrobię i kaszkę.
7. Masa nie będzie zwarta i nie będzie się kleiła – będzie miała bardziej konsystencję ciasta na placki (wszystko zależy od tego, jak ugotowaliście soczewicę).
8. Na rozgrzany olej wykładamy łyżką lub rękami uformowane kotleciki. Podsmażamy z obu stron na złoty kolor.

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here